Prima pagina Contact
Home » Catedre » LIMBA ENGLEZA
Catedra de LIMBA ENGLEZA
  • prof. STOENESCU MARIANA
  • prof. IORDACHESCU ANA
  • prof. GAVRILESCU IOANA
  • prof. MUSAT ANCA

 

 

Proiecte internaţionale
EDM Reporter (The Electronic Digital Media Reporter )
- În perioada octombrie 2005 - octombrie 2008, Şcoala nr. 97 a fost partener activ în derularea Reţelei şcolare tematice EDM Reporter (The Electronic Digital Media Reporter), un proiect Comenius 3 în cadrul programului educaţional Socrates, al Uniunii Europene. EDM Reporter s-a ocupat de educaţia multiculturală avand ca scop promovarea folosirii Internetului în acest domeniu.
Aria tematică a EDM Reporter este Educaţia multiculturală şi folosirea Tehnologiei Informatiei si Comunicatiilor-TIC în educaţie.
Creşterea utilizării Internetului de către copii a creat necesitatea de a stabili criterii de evaluare a paginilor web pentru copii şi tineret şi de a dezvolta materiale didactice pentru folosirea acestor pagini web în scoli şi biblioteci.
Baza de date a EDM Reporter, materiale didactice on line, precum şi mai multe informaţii despre conferinţele EDM si activităţile desfăşurate pot fi accesate pe www.edmreporter.net.
       -      Incepand cu anul scolar 2004 si pana in 2007,  in scoala noastră s-a desfasurat un proiect şcolar Comenius1, finantat de Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale, în parteneriat cu alte instituţii similare din Marea Britanie, Belgia, Franţa, Danemarca şi Lituania.
             Tema generală “SIM – Social Investigation Methodology” a tratat cu prioritate în primul an al proiectului,“Sărăcia şi capitalul social”, in anul doi, “Sanatatea sociala” iar in cel de-al treilea an “Socializarea”.
             Ca urmare a eforturilor tuturor partenerilor implicati in proiect, produsul final a fost un manual de bune practici „Social Investigation Methodology, leading to Open Source Theatre”, insotit de un CD, continand aspecte din activitatile desfasurate in comun, in cadrul intalnirilor de proiect din fiecare tara participanta. Manualul contine planuri de lectie si  suport  material pentru aplicarea metodei si poate fi gasit pe site-ul www.opensourcetheatre.com .

  -       “Spring Day” is already a tradition in our school.
The youngest students helped “the flowers of  the European garden” to grow. They made flowers of paper and drew the flags of the countries. Then, on the map of Europe, they identified every country and assembled “the garden “ of Europe.
        The older ones chose to celebrate Spring Day at International House, Bucharest.
Our pupils, coordinated by their English teachers had a debate on the EU public health programme, which is the main topic of our Comenius1 school project. The discussions were based on their research, the questionnaires and the graphs from six countries: Belgium, Denmark, France, Lithuania, UK and of course Romania. Then, the students performed a role play, “Survey on social health”, which represents the final product of the programme.
These activities were followed by several interactive workshops, delivered by the trainers of our host,International House: communicative activities, role-plays, games, singing.

 

 

-------------------------------------------

 

 

 

EPBC II

 

EUROPEAN PICTURE BOOK COLLECTION II

COLECTIE EUROPEANĂ DE CĂRŢI ILUSTRATE

 

Este un proiect european multilateral în care Şcoala Nr. 97 este partener alături de instituţii din: Austria, Cipru, Estonia, Grecia şi Marea Britanie, se desfășoară pe o perioadă de 2 ani: dec. 2009 – ian 2011 şi este coordonat de Universitatea din Nicosia, Cipru.

Colecția originală europeană de cărţi ilustrate EPBC, a fost creată de specialişti şi educatori europeni, care lucrează în domeniul literaturii pentru copii şi a avut ca scop să aducă copiilor din Europa, cel puţin o carte ilustrată din fiecare stat membru.

Noul proiect EPBC II îşi propune să creeze o nouă colecţie şi un set complet nou de materiale care să includă cărţi ilustrate aparținând şi celor 12 noi țări care au aderat la Uniunea Europeană după anul 2000.

Un alt scop este de a familiariza copiii, tinerii şi educatorii din aceste ţări cu ambele proiecte EPBC şi EPBC II pentru a le dezvolta cunoştinţele în legătură cu diversitatea şi bogăţia culturilor şi limbilor europene şi cu valorile acestora. Materialele educaționale proiectate pe baza cărţilor din colecţie se vor axa mai ales pe predarea şi învăţarea limbilor străine.

Noul proiect va crea o bază de date completă, interactivă şi uşor de folosit, în care toate materialele rezultate vor fi postate on-line, pentru a fi accesibile educatorilor europeni interesaţi în promovarea lecturii si diversităţii culturale.

Materialele rezultate din proiect vor include

·         Cel puţin o carte ilustrată din fiecare stat membru

·        Traduceri în limba engleză ale celor 27 cărţi ilustrate

·        Activități şi sugestii de activităţi pentru profesori şi învăţători pe 3 segmente limbă , literatură, caracteristici culturale

·        Cărţi online care vor include textul, imaginile şi traducerile cărţilor ilustrate ale ţărilor partenere

·        Activităţi interactive on line care vor avea un impact profund asupra procesului de predare – învățare a limbilor străine

 

 

“Global Youth Murals Project “

 

Tudorache Daniel a participat la concursul “Global Youth Murals Project “, organizat de People to People International, castigand premiul I la sectiunea “scoli generale”. Lucrarea lui a fost expusa la Galeria de Arta din Kansas City, Missouri, USA si poate fi vizionata in PTPI Internet Gallery la adresa: http//gallery.takingitglobal.org/PTPIGYM/. Imaginea a fost de asemenea inclusa in revista organizatiei, intitulata “People”.

 

 

        Peace can be described and depicted in many ways or symbols but it always means the same thing and has the same connotations in different cultures. Peace can help people understand each other.

       Our mural represents “peace”, written in nine languages: Anacolita, Japanese, English, French, Greek, ROMANIAN, Arabic, Russian, Swahilly. The background is black and three of the symbols are white. Black and white represent the Chinese signs of Yng and Yang (the day and the night). The other symbols are orange and represent the brightness of the sun.

 

 

 

ZIUA EUROPEANA LIMBILOR

 

26 septembrie - Ziua Europeana a Limbilor       

                                               

             Într-o Europă care va rămâne întotdeauna multilingvă, învăţarea limbilor străine deschide numeroase oportunităţi către o carieră mai bună, şansa de a locui, lucra sau studia în altă ţară sau pur şi simplu de a călători. Limba vorbită devine parte integrantă a identităţii şi bagajului cultural al unei persoane. Învăţarea limbilor străine contribuie la înţelegerea altor popoare şi culturi, este o modalitate de a combate xenofobia, rasismul şi intoleranţa.

Ziua Europeană a Limbilor vizează atragerea atenţiei asupra importanţei învăţării limbilor străine şi încurajează învăţarea lor..

            Jumătate din populaţia Uniunii Europene poate vorbi o altă limbă decât cea maternă

               În data de 26 septembrie, Europa sarbatoreste diversitatea sa lingvistică. Organizată in fiecare an incepand cu 2001 de către Consiliul Europei, Ziua Europeană a Limbilor Străine promovează învăţarea acestora de către toate categoriile de vârstă şi evidenţiază importanţa diversităţii lingvistice.

: Potrivit unui proverb slovac ‘Numărul de limbi străine pe care îl cunoşti iţi arată de câte ori eşti om.’ Deoarece sondajele de opinie ne arată că probabilitatea ca un subiect să vorbească o limba străină creşte odată cu reducerea vârstei acestuia, sunt convinsa că voi, tânăra generaţie de azi va contribui pe deplin la îmbogăţirea societăţii europene multilingve.

             - 50% din populaţia Europei declară că vorbeşte o limbă străină. Rezultatele diferă considerabil de la o ţară la alta: 29% din populaţia Ungariei, 30% dintre britanici şi 36% dintre portughezi, italieni şi spanioli declara că vorbesc o limbă străină, în timp ce 99% din populatia Luxemburgului este cel putin bilingva;

           - engleza este recunoscută ca a doua limbă vorbita de către o treime din populaţia Uniunii Europene. Ea este urmată de germană (12%), care a depăşit uşor limba franceză (11%), ca a doua limbă străină vorbită în Uniunea Europeană, datorită faptului că este folosită mult în ţările care au aderat anul trecut; extinderea Uniunii a urcat limba rusă pe locul patru – împreună cu limba spaniolă – în lista celor mai larg vorbite limbi străine în Uniunea Europeană

Limba vorbită devine parte integrantă a identităţii şi bagajului cultural al unei persoane, contribuind la înţelegerea altor popoare şi culturi, fiind şi o modalitate de a combate xenofobia, rasismul şi intoleranţa.

 

Profesorii catedrei:
Daniela Constantinescu
Paula Simica
Asculta imnul scolii!
Versuri:
Link-uri utile

A citi fără să gândeşti e ca şi cum ai mânca fără să digeri.

Edmund Burke